Julen snart slut...........

Jo det är sant. Här är vår jul 2007.

  

Fredagen den 21 var vi ledig och Niklas kom till oss efter skolan. Vi åkte till stan för att handla julklappar till hans mamma, pappa och Rickaela. Första året han själv handlat.

Vi hade mysigt med gud vad folk det var över allt. Han fick i alla fall handlat. Sen åkte vi hem och hade bara en skön kväll.

Lördagen den 22 var och handlade lite sen gjorde vi ingenting bara mös.

Söndagen den 23 började vi fira jul med Fredde, Gabbi och barnen hos mina föräldrar eftersom barnen skulle till sin pappa julafton. På eftermiddagen körde vi all mat till Rickard och Lillan. Vi spelade Bingolotto och jag vann 100:- Hurra!

204099-3

Måndag 24 julafton började hos Fredde. Det var ans tur att ha julaftonsmorgon. Jo, vi träffas alltid på morgon kl.7.00 och äter litet "julbord". Det har vi gjort i 37 år.

Vi har med var sin julklapp på ca 10:- som vi lottar ut. Alla får paket.

Kl.15.00 samling hos Rickard och Lillan för glögg och kale Anka. Alla 14 kom i tid. Jo, så många blev vi. Jättekul. Efter kale Anka var det dags för det "stora julbordet" Gud så mycket mat. Marcus åt sin vanliga kalvfilé. Han tål inte julmat efter en månads servering av julbord. Jag förstår honom.

18.30 kom tomten som var en bror till vår vanliga. Bengt chockade alla med att komma  en stund efter tomten. Vem var då tomten??????

En timme var han hos oss och sedan tog barnen över julklappsutdelningen. Vi hade otroligt mycket paket så jag förstår tomten inte orkade mer.


Tisdagen 25 var hos Mia och spelade vårt årliga julklappspel. Lika roligt och vansinnigt som vanligt. God sjömansbiff och gott vin. Sen började spelet ett helt bord fullt med paket som man slås om. Det är lika kul varje år med dessa 10 kronors paket. Man kan få precis vad som helst. Nu började hetsjakten p tid och paket. Vi är nog inte som andra. Men vi har kul.


Onsdagen 26 har vi gått i myskläder hela dagen Bengt har tvättat och jag har jobbat lite. Känns skönt att få undan. Imorgon skall vi jobba båda två. Jag kommer att bli ensam eftersom vi har stängt. Men det ör inget för jag vill hellre vara ledigt efter nyår.

Just det. Nu börjar planerna inför nästa helg. Det är vår tur att ha nyår. Vi blir 14 personer.

Maten har vi delat upp å någon gör förrätten och någon efterrätten. Den som har nyår gör alltid huvudrätten. Mycket spännande blandning kan det bli. .Återkommer med menyn.


Tingeling/lotta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0