Äntligen badväder

Söndag och en härlg sol som lyser. Det innebär att vi kunde gå på Segebadet. Jippi
Vi var däe hela dagen och var som kräftor på kvällen trots att vi smörjde oss. Begriper inte att man gör samma misstag varje år.Niklas kom efter att ha varit hos moster.
fFedrik kom som vanligt och åt söndagsmidda. Marcus dök upp precis när vi skulle sätta oss och äta. Det är tur man lagar mat som om vi fortfarande var fem i familjen. Jag tycker det är så mysigt när dom kommer. Sen ringde Niklas och fråga om han fick sova hos oss. Det var så klart han fick. På kvällen hade vi film ,popcorn och annat gott Äntligen fick jag sett filmen The Quenn.

Nu har Bengt fallit för trycket från sina pågar. Han har rakat av sitt hår,(det lilla som var kvar) He he. Dom har sagt till honom länge att det var inte lönt att ha det lilla hår kvar.
Han kallas nu "skalleper" och Niklas gjorde samma sak och honom kallar vi "onkel faster".
Man kanske vänjer sig.

Måndagen var solen också trevlig. Vi var på Segebadet hela dagen med Niklas och Marcus. Sen var vi hemma hos Marcus och pustade förnster. Hur kan man bygga ett hus med sådana enorma fönster att man måste vara två för att putsa dom. Skärp er Stena fastigheter och byt dom snarast

I dag tisdag har vi varit flitiga. Bengt har jobbat ett par timmar. Jag har städat och fixat här hemma.Vi har varit och handlat.

Sen var vi och hämtade vår lilla prinsessa. Hon kom hem från kollot. Alla bussar som kom var från Hästveda och vi började bli orologa då någon sa att bussarna från Höllviken stod på en annan parkering. Där stod hon med stora krokodiltårar på kinden Hon trodde vi hade glömt henne. Jag blev så arg att dom inte kunde talat om var någonstans dom skulle komma.
Tänk själv att komma hem och ingen står och väntar på dej. Så gräsligt för ett barn. Skärpning kommunen. Det  är sexåringar inte tonåringar som kan springa runt och leta.

Nu är hon hemma och har haft jättekul. Välkomen hem mitt älskade barnbarn!

Nu har vi gått en härlig promenad på Ribban, och ätit en glass. Jag älskar sommaren och semester.

Tingeling/Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

fy vad hemskt av kommunen att inte berätta om bussarnas parkering. usch så arg jag blev när jag läste det. Stackars lilla Rickaela. Men du, är hon redan 6 år...? Precis som min Maja? Inte klokt...
Tja, å andra sidan är Wille snart 10 månader... herregud...
Hoppas ni får en skön onsdag och att solen skiner lite i alla fall!
Kram eva

2007-07-18 @ 09:48:10
URL: http://anglarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0