En hel vecka sen

Så var det måndag igen.

 Jag saknar redan Luleå.Det är så himla kul att jobba på det kontoret.Myckat att göra så skingras tankarna lite..

Nu har jag mycket att förbereda inför tisdagen. Då kommer miljö och kvalitetscheferna ner till mej för att vi skall gå igenom vårt ledningssystem. Dom kommer två gånger om året. Det är lika kul ochj intressant varje gång Tänk att jag lärt mej ett sådant komplicerat system som QW Fattar det inte.

Nu måste jag förbereda mej inför morgondagen. Sen skall jag med Niklas till sin "vårtdoktor" Händer lite med hans vårtor med det tar nog tid innan dom är borta.


Tisdag

Jo, doktorn frågade om jag var smålänning för jag tycket det började bli dyrt. Jag är inte smålänning men har begränsat med pengar. Men nu trodde han att det var två gånger kvar. Så det får vi ta. Niklas är så kavat han biter ihop varje gång. Det gör fruktansvärt ont. Stackars mitt lilla troll. Jag kramar och håller hans i hand. Men det hjälper inte mycket.. Nu är kl. 9.30 och snart kommer Anders och Roland. Jag har förberett alt så det är bara att köra igång. Skal bli trevligt.

Nu har vi suttit hela dagen och gjort förbättringar. Detta system blir bara bättre och bättre. Och roligare att jobba i.

Nu skall jag på kalas hos Niklas som blir 11 år idag.

Onsdag

Idag skall vi knyta ihop säcken för denna gång och vi har fått gjort jättemycket.

Tack Roland och Anders för jag har fått förtroendet att jobba med er.


Torsdag

Nu ligger jag back med en massa jobb. Skall ta tag i det idag. Jag skall gå kl.15.00 idag för vi skall på info om våra nya lägenhet. De skal bli spännande och se vad vi får för material i den.

Sen kommer Niklas och Rickaela. Dom skall stanna till söndag för Rickard och Lilla ska på Oktoberfestivlen i Bremen med ett gäng kompisar. Det är dom värda hoppas dom får kul.

I morgon har vi tagit ledigt för att göra något med barnen. Vet inte om det blir Skånes djurpark. Beror på vädret.

                                                                    

Fredag

Jo, vi åkte till Skånes djurpark. Vädret var hyfsat . Ingen sol men härligt höstväder. Vi gick där i 4timmar Mysigt. Hade fika med oss för caféerna där är stängda nu..

När vi kom hem ringde Fredrik. Äntligen, äntligen besked från läkaren på hans prover som vi har väntat på i en oändlighet. Jag höll andan när han läste brevet. Detta har varit en helvetes tid. Svaret var positivt. Jipiiiiiiiii Dt var var ingen cancer. Tänk att som förälder inte kunna trösta sit barn i en sådan situation. Det har varit fruktansvärt. Tack tack alla, släkt , vänner och arbetskamrater som stöttat oss. Mitt älskade barn vad vi är lyckliga. Du har haft det jobbigt.

Vi åt en god middag med barnen och tittade på TV.


Lördag

Åt mysfrukost . Sen var det dags för farfar och Niklas att köra till tennisträning. Rickaela och jag var ute och promenerade. Härligt väder. Vi tog en sväng på loppis och hittade lite böcker till henne. EN Hallowen krukor hittade vi också .Efter lunchen läste vi böckerna och pysslade. Det är mycket omväxlande att ha barnen allt från XBox till sagoläsning.. I kväll är vi bjudna på middag hos farfars bror Gert. Niklas och Max skall laga maten till oss. Ska bli spännande.

Söndag

Vi åt som vanligt mysfrukost. Det gör vi alltid med barnen. Det var en trevlig kväll igår. Maten var jättegod. Korvgryta  och brylépudding. Supergott. Tack Max och Niklas Barnen lekte och vi satt och snackade gamla minnen.

Nu är det dags igen för farfar och Niklas att köra till tennisträningen. Sen tar vi en fika och går ut en runda. Skall lämna min bok på biblioteket. Den kan jag rekommendera varmt. "Levande begravd superspännande. Läs den

Jag har redan ångest för att barnen skall hem idag. Här blir så tomt. Trots att vi bor så nära blir det så tyst efter dom .Försöker att inte tänka på det nu. Vi har ett par timmar till tillsammans idag.


Kommentarer
Postat av: Eva

Det gläder mig att allt är bra med Fredrik. Ta nu hand om varandra!! Vad är det för lägenhet ni ska flytta till?!!?

Ha en jätteskön vecka!
kram Eva

2007-10-29 @ 08:51:04
Postat av: Eva

Önskar dig och Bengt en härlig höst!
Kram Eva

2007-10-29 @ 08:52:04
URL: http://anglarna.blogg.se
Postat av: Lotta

Om allt går vägen skall vi flytta till nybygget vid Värnhem kv. Svante den 1 april nästa år. Men vi har inte skrivit kontrakt ännu. Hoppas göra det nästa vecka.

2007-10-30 @ 08:28:18
URL: http://farmorlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0