En vecka i Norrland

Brunchen på Översten rekommenderar jag. Underbart god  mat med en fantastiskt utsikt.

Tack Marcus

  

Måndag & Tisdag

Sitter nu i Umeå och undrar vad är det som är fel?

Det är mer vatten än snö .Det är rena simbassängen utanför kontoret. Hotellet var ok. Dom serverade kvällsmat så det var skönt att slippa gå ut med tanke på vädret.

Therese (chef för Umeåkontoret) hade lovat mej en scootertur innan jag åkte hem. Men det var ingen vattenscooter hon hade. Hehe. Det känns som jag skulle behövt stanna minst en månad här för att hinna med allt. Men jag får göra så mycket jag hinner och resten på distans.

Ikväll far jag till Luleå. Känns nästan som att åka hem. Jo det gör det.

Bussresan var en liten nätt tur på 4 timmar. Inte så kul. Väl framme i Luleå var det samma trista väder.

Onsdag

Nu finns jag på Luleåkontoret och skall snart ta lunch. Efter lunch kommer Maggan från Linköping. Hon skall hjälpa Envipro vårt mark och vatten bolag. Sen tar vi nog en tur på stan.


Torsdag

I går kväll var vi på en mysig restaurang Maggan och jag. Den låg alldeles vid sjön. Trevlig personal och god mat. Jo. det blev ett glas vin trots att det var onsdag.

Natten blev en mardröm. En idit sparkade och drog i alla dörrar. Klockan 2 ringde jag polisen. Han förstod inte att jag faktiskt ringde från Luleå..-Du pratar ju skånska , sa han. .Ringde in till Maggan. Jo, hon var vaken. Den som sov måste varit medvetslös. Sånt jäkla liv .Maggan gick ut och frågade han vad han höll på med. Brandlarmet har gått sa han och vi kan inte koma ut. Vilket psyko..  Polisen kom .. Men IDIOTEN fick syn på dom och stack till sitt rum. Polisen vlle inte knacka dörr. Sen kunde inte vi somna riktigt.

Ja, utvilad känner jag mig inte. Hotellägaren trodde knappt oss när vi berättade vad som hänt. Men han sa att dom hade en övervakningskamera som dom skulle titta på. Där såg dom vem det var. En kille som brukar bo där när han har problem med sin fru. Jag tror att han också har problem. Vi fick iallafall bo gratis. En klen tröst tycker jag

I dag skall Maggan åka hem. Jag vill inte bli kvar. Så jag skall omboka min biljett. Nästa gång jag åker hit blir det annat hotell det är jag säker på.

Trist  för det ligger så nära vårt kontor

Kom till Arlanda efter en timmes försening. Vad händer då där. Totalstopp i all trafik. Jag blir tokig. Det är alltid någon försening när jag åker. Jag blir så trött. Kom hem 00.30.

I morgon skall jag sova länge. ZZZZZZZZZz


Fredag

Jo ,det var ju det jag skulle sova. Glömde stänga min mobil i natt när kom hem. Den började ringa 7.30 sen kunde jag inte somna om. Lika bra att gå upp och sätta sig vid datorn. Tack och lov kan jag jobba hemifrån idag. ZZZZZ. Fortfarande rent slut.


I dag fyller min andra lilla prinsessa år 5 år.

Grattis Hanna

Vi ses imorgon



Tingeling/Lotta


Kommentarer
Postat av: Eva

Det verkar så mysigt att vara i Luleå. Men det är väl ingen risk att man själv hamnar där någon gång. Känns så himla långt borta!

Kram Eva

2008-03-19 @ 08:26:25
Postat av: Lotta

Ja, dessutom kostar det undan att åka dit. Du komer långt söderut för dom pengarna. Men det är en underbar stad.
Trevlig helg
Lotta

2008-03-19 @ 14:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0